چه اقداماتی برای نگهداری و افزایش طول عمر روفرشی کشدار نیاز است؟

روفرشی کشدار یکی از انواع روفرشی است که به دلیل راحتی در استفاده و قابلیت شستشوی آسان محبوبیت زیادی در میان مردم دارد و به نسبت روفرشی های قدیمی که از روی فرش جمع می شدند، به هیچ وجه جمع نمی شوند و معایب روفرشی های قدیمی را ندارند. با این حال، مانند هر وسیله دیگری، روفرشی کشدار نیز نیاز به نگهداری و مراقبت دارد تا طول عمر آن افزایش یابد وگرنه که باید هر سال روفرشی جدیدی خریداری کنید! النافرش تضمین می کند که در صورت استفاده صحیح، روفرشی های کشدار تولیدی این مجموعه حداقل 5 سال عمر مفید برای شما دارند و مشتریانی نیز بوده اند که عمر روفرشی های النافرشی آنها به 10 سال رسیده است. برای بررسی نکات مهم نگهداری از روفرشی کشدار همراه النافرش باشید.

نکات مهم برای نگهداری از روفرشی کشدار

پهن کردن صحیح روفرشی کشدار

پهن کردن سریع روفرشی پس از شستشو، نقش مهمی در افزایش عمر روفرشی دارد. روفرشی کشدار باید با دقت روی فرش نصب شود و از گوشه و کنار به یک اندازه کشیده شود. اگر یک طرف کشیدگی بیشتری داشته باشد، رفته رفته استحکام روفرشی کم و به یک طرف خم می شود.

جارو زدن منظم

جارو زدن منظم روفرشی کشدار به از بین بردن گرد و غبار و آلودگی‌ های سطحی کمک می‌ کند و اجازه نمی دهد که آلودگی های سطحی باعث ضعیف شدن بافت روفرشی شود. با جارو زدن منظم روفرشی کمتر کثیف می شود و نیاز به شستشوی کمتری دارد؛ در نتیجه طول عمر آن افزایش می یابد. البته توجه داشته باشید که جاروی شما خود نباید نابود کننده بافت روفرشی باشد بلکه باید نرم و لطیف باشد و تنها بر گرد و غبار اثر کند.

انتخاب درست سایز روفرشی

اگر فرش 3 سانتی متر از روفرشی بزرگتر باشد، روفرشی کشدار فرش را دچار کشیدگی می کند و در نتیجه گوشه های فرش بلند می شود و روفرشی کاملا برای شما غیر قابل استفاده می شود. اگر فرش بیش از 3 سانتی متر از روفرشی بزرگتر باشد به هیچ عنوان امکان نصب روفرشی کشدار وجود ندارد و حتی به عمل کشیده شدن نیز نمی رسد! و اگر روفرشی کشدار 3 سانتی متر یا بیشتر از فرش بزرگتر باشد، چین و چروک روی روفرشی ایجاد می شود و عملا روفرشی خاصیت کشدار بودن خود را از دست می دهد. در النافرش از ابعاد استاندارد روفرشی 12 متری تا 9 متری، 6 متری و 4 متری وجود دارد و برای ابعاد غیر استاندارد فرش شما نیز راه حل هایی ارائه شده است.

شستشو با رعایت استانداردها

شستشوی نامناسب روفرشی کشدار می‌ تواند باعث آسیب دیدن بافت و دوخت آن شود. حتما قبل از شستشو دستورالعمل ها و استانداردهای سازنده روفرشی را به دقت بررسی و مورد ملاک قرار دهید. هتر است روفرشی را در دمای کمتر از 30 درجه سانتی گراد در ماشین لباسشویی بشویید. بهترین ماده شستشو دهنده، مایع لباسشویی است اما اگر مایع لباسشویی در دسترس نبود می تونید از پودر لباسشویی کم آنزیم و یا بدون آنزیم استفاده نمایید. برای بررسی دقیق نکات شستشوی روفرشی کشدار، پست راهنمای شستن روفرشی کشدار رو مطالعه نمایید.

خشک کردن مناسب روفرشی پس از شستشو

خشک کردن صحیح روفرشی کشدار نیز اهمیت زیادی دارد. روفرشی را در مکانی خشک و خنک پهن کنید و اجازه دهید تا به طور کامل خشک شود. نور مستقیم آفتاب ممنوع! به هیچ عنوان روفرشی را زیر نور مستقیم آفتاب خشک نکنید چرا که می تواند باعث سوختن الیاف روی سطح روفرشی شود. هرگز پیش از خشک شدن کامل، روفرشی کشدار را روی فرش نیندازید زیرا رطوبت می تواند موجب رشد قارچ ها و بوی نامطبوع فرش شود.

مرطوب نگه داشتن روفرشی کشدار علاوه بر پوسیدگی آن می تواند زمینه ساز رشد قارچ و باکتری را فراهم کند و رفته رفته حشرات و ارگانیسم ها موجب از بین رفتن بافت روفرشی می شوند. رطوبت می تواند موجب رشد قارچ ها و بوی نامطبوع فرش شود و برای یک میزبان مناسب نیست که میهمان متوجه بوی بد روفرشی یا فرش زیر پا شود.

عدم استفاده از مواد شوینده قوی و اسیدی

استفاده از مواد شوینده قوی می‌ تواند باعث آسیب دیدن الیاف روفرشی کشدار شود. نباید از سفید کننده های با پایه اسید برای شستشو استفاده کنید چرا که این مواد می توانند باعث ایجاد لکه یا تغییر رنگ پارچه شوند.

عدم استفاده از ماشین خشک کن

استفاده از ماشین خشک کن و یا خشک کن ماشین لباسشویی می‌ تواند باعث تغییر بافت روفرشی کشدار شود. تنها روش صحیح برای خشک کردن روفرشی کشدار، زمان دادن در یک جای خشک و خنک است.

عدم نگهداری روفرشی در حالت جمع شده

نگهداری روفرشی در حالت جمع شده به مرور زمان باعث آسیب دیدن آن می‌شود. بنابراین، اگر نیازی به استفاده از روفرشی کشدار نداشتید یا خواستید از روی فرش جمع کنید، آن را به طور کامل باز کنید تا هوا در آن جریان داشته باشد.

لکه گیری سریع روفرشی

لکه‌ ها می‌توانند به مرور زمان باعث آسیب دیدن الیاف روفرشی شوند. بنابراین، لکه گیری سریع روفرشی نقش مهمی در افزایش عمر آن دارد. لکه‌ های تازه معمولا به راحتی پاک می‌ شوند اما لکه‌ های قدیمی ممکن است به الیاف روفرشی نفوذ کنند و پاک کردن را دشوارتر کنند.

به جز این عوامل، علل دیگری نیز وجود دارد تا عمر روفرشی شما کاهش یابد؛ بنابراین پیش از خرید حتما دستورالعمل های مهم را از کارشناسان پشتیبانی النافرش دریافت نمایید تا از عمر زیاد روفرشی اطمینان حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت | ورود
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد