کشدوزی روفرشی کشدار چگونه انجام می شود؟ + نوع و تعداد
کشدوزی روفرشی کشدار

روفرشی کشدار که تحت عنوان کاور فرش نیز شناخته می شود، نوعی جدید و خاص از روفرشی های قدیمی است که در آن روفرشی به وسیله کش به دور فرش الصاق می شود و دیگر به سادگی از روی فرش جمع نمی شود. با روفرشی کشدار دیگر نیازی ندارید که هر دقیقه و هر ساعت روفرشی جمع شده خود را مرتب کنید و به لطف کش هایی که روفرشی را به دور فرش محکم کرده اند، روفرشی در جای خود باقی می ماند و هر از گاهی فقط نیاز است که روی روفرشی را با دست بکشید و آن را صاف تر کنید. همراه النافرش باشید تا در جریان فرآیند کشدوزی روفرشی کشدار قرار بگیرید.

از چه نوع کش هایی برای کشدوزی روفرشی کشدار استفاده می شود؟

کش های استفاده شده در روفرشی کشدار باید بسیار با کیفیت باشند تا در برابر پارگی مقاوم و در صورت شستشو دوام خود را از دست ندهند. در عین حال، این کش ها باید قدرت کافی را برای نگه داشتن روفرشی روی فرش داشته باشند. غالبا از سه نوع کش در کشدوزی روفرشی کشدار استفاده می شود:

  • کش دو سانت: این کش از رایج ترین انواع کش های استفاده شده در روفرشی کشدار است و بیشترین استفاده از این کش صورت می پذیرد. کش دو سانت در عین حال که مقاومت بالایی دارد می تواند روفرشی را به خوبی روی فرش نگه دارد اما برای روفرشی های بزرگتر نسبت به کش سه سانت اولویت کمتری دارد.
  • کش سه سانت: این کش از کش دو سانت ضخیم تر است و به همین علت مقاومت بیشتری در برابر کشش و پارگی دارد. این کش برای روفرشی های بزرگتر و سنگین تر مانند روفرشی کشدار 12 متری استفاده می شود. ناگفته نماند که کش دو سانت اگر کیفیت بالایی داشته باشد در موارد سنگین نیز به کار می رود.
  • نوار کش: این نوع کش از یک نوار پارچه ای تشکیل شده است که در دور تا دور روفرشی دوخته می شود و نسبت به دو نوع بالا انعطاف بیشتری دارد تا در عین مقاومت خوب، با حرکت پا فشارهای وارده به روفرشی را نیز خنثی کند.

انواع روش برای دوختن کش روفرشی کشدار

دوختن کش روفرشی کشدار

برای دوختن روفرشی کشدار از دو روش مرسوم استفاده می شود و هر دو روش نیز طرفداران خاص خود را دارد. این دو روش عبارتند از:

  • کش دور تا دور: این کش در دور تا دور روفرشی دوخته می شود و تمامی اضلاع به صورت نوار کش، کشدوزی می شوند. در این روش گوشه ها نیز می توانند کشدوزی شوند اما اگر کشدوزی هم نشوند تقریبا تاثیری در کارایی روفرشی کشدار ندارد.
  • کش گوشه: این کش در چهار گوشه روفرشی دوخته می شود و گوشه های کاور فرش به صورت پاکتی کشدوزی می شوند. به این علت که در این روش گوشه ها تنها کشدوزی شده اند و دور تا دور روفرشی کش ندارد امکان جمع شدن روفرشی بیشتر است.

بهترین حالت این است که از ترکیب دو حالت بالا برای کشدوزی روفرشی های کشدار استفاده شود و هم دور تا دور و هم گوشه ها دارای کش باشند.

عوامل موثر و نکات مهم برای کشدوزی روفرشی کشدار

روفرشی ها باید با کش های مناسب و با کیفیت دوخته شوند تا به طور صحیح و محکم روی فرش قرار بگیرند. همچنین، در دوخت کش های گوشه باید دقت لازم را داشته باشید تا از جمع شدن و چروک شدن روفرشی در گوشه ها جلوگیری شود. با توجه به اندازه روفرشی، کش های ضخیم تر مناسب برای روفرشی های بزرگ و سنگین هستند. همچنین، با توجه به جنس روفرشی، کش های نوار مناسب برای روفرشی های با جنس نرم و لطیف هستند. همچنین، اگر روفرشی به طور مکرر استفاده می شود، استفاده از کش های با کیفیت بالا توصیه می شود.

النافرش، اولین و بزرگترین مرکز فروش روفرشی کشدار به صورت حضوری و آنلاین در ایران، از بهترین کش های موجود در بازار ایران برای دوخت روفرشی های خود استفاده و هم دور تا دور روفرشی و هم گوشه روفرشی را کشدوزی می کند تا هم استحکام روفرشی افزایش یابد و هم روفرشی از روی فرش جمع نشود. برای مشاوره رایگان پیش از خرید و مشاهده بیش از 100 طرح روفرشی کشدار با بالاترین کیفیت می توانید با شماره های تماس دفتر مرکزی النافرش تماس حاصل نموده و یا محصولات را در فروشگاه اینترنتی النافرش مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت | ورود
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد