راهنمای شستن روفرشی کشدار؛ چگونه روفرشی کشدار را بشوئیم؟
شستن روفرشی کشدار

اینکه بتوانید روفرشی کشدار خود را در خانه و در ماشین لباسشویی بشوئید یا نه، بستگی به نوع روفرشی، پارچه به کار رفته در تولید آن و نحوه دوخت روفرشی عادی یا روفرشی کشدار دارد. اگر روفرشی کشدار خود را از جای معتبر نخریده اید و اطلاعاتی راجب پارچه آن ندارید، توصیه می کنیم هیچوقت آن را نشوئید و تنها با شامپو فرش تمیز کنید چرا که ممکن است کالایی که تحویل ماشین لباسشویی می دهید، آن چیزی نباشد که از آن تحویل می گیرید! اگر روفرشی کشدار شما با پارچه مرغوب و به روش مناسبی دوخته شده باشد و تولید کننده راجب حفظ کیفیت پس از شستشو اطمینان داده باشد، می توانید روفرشی خود را پس از هر بار کثیف شدن با خیال راحت بشوئید؛ البته باید یک سری قواعد مربوط به شستشو را رعایت کنید تا عمر مفید روفرشی شما کاهش پیدا نکند. در مجموعه النافرش نیز این تضمین به خریداران داده می شود و دستورالعمل شستشوی روفرشی کشدار در ماشین لباسشویی هنگام خرید به مشتریان ارجمند داده می شود چرا که النافرش، قابلیت شستشو را یکی از الزامات روفرشی کشدار می داند. برای مشاهده راهنمای شستن روفرشی کشدار همراه النافرش باشید.

روفرشی های قدیمی ضخامت زیادی داشتند و به راحتی امکان شستشو با شامپو فرش را داشتند اما نسل جدید روفرشی که به روفرشی کشدار معروف است، ضخامت کمتری دارد و تمیز کردن آن با شستشو در ماشین لباسشویی میسر می شود. در گذشته روفرشی تنها برای محافظت از فرش در برابر کثیفی استفاده می شد و هیچ جنبه زیبایی نداشت؛ تنها در مواقع غذا خوردن یا مواردی از این دست از روفرشی استفاده و به محض آمدن مهمان از روی فرش برداشته می شد اما امروزه روفرشی کشدار در مجموعه النافرش با بیش از 100 طرح متنوع، از روفرشی کشدار طرح فرش و سنت گرفته تا مدرن و اسپورت، نیاز هر خانه ای را برآورده می کند؛ گاها طرح های روفرشی کشدار از خود فرش زیباتر است و اتفاقا کاربردش در حضور مهمان است! در کنار موارد زیبایی، همچنان نقش محافظتی روفرشی کشدار حفظ شده است و بنابراین نیاز به شستشو و تمیز شدن دارد و امکان شستشو باید در زمره ویژگی های این محصول کاربردی باشد.

برای افراد خانه دار و مادرانی که پسر بچه یا دختر بچه دارند، روفرشی کشدار می تواند انتخاب بسیار خوبی برای محافظت از فرش زیرین باشد. تصور کنید روفرشی کشدار نبود و هر بار می خواستید فرش را بشویید؛ یا باید خود این کار را انجام دهید که تقریبا غیر ممکن است و یا شستن را به قالیشویی بسپارید که 2 عیب بزرگ دارد، اولا، معایب شستن فرش در قالیشویی بسیار زیاد است و می توانید با زدن روی لینک قرمز، از معایب آن اطلاع پیدا کنید. عیب دوم، هزینه بالای شستن فرش در قالیشویی است. هر بار شستن فرش در قالیشویی نیازمند صرف هزینه میلیونی است و در این اوضاع اقتصادی صرفه مالی ندارد. به موارد فوق، زمانبر بودن فرآیند شستشو توسط قالیشویی را نیز اضافه کنید. اما با داشتن روفرشی کشدار، بدون هزینه و در کمتر از چند ساعت روفرشی خود را بشویید، خشک کنید و مجدد روی فرش خود اعمال کنید و به کودک خود اجازه دهید طبیعت خود را پیش ببرد.

چند روش برای شستن روفرشی کشدار وجود دارد؟

اگر روفرشی کشدار خود را از یک مرکز معتبر خریداری کرده اید و به راحتی و با خیال راحت می توانید بشویید، چند راه برای شستن آن پیش رو دارید. البته توصیه ما تنها شستن در منزل است و در ادامه نیز دستورالعمل آن را به شما می گوییم اما راه های زیر برای شستن روفرشی کشدار وجود دارد:

روش اول: شستشو با ماشین لباسشویی

این روش ساده ترین و سریع ترین روش برای شستن روفرشی کشدار است و باید هم شستشو در ماشین لباسشویی انجام شود چرا که روفرشی کشدار آمده است تا شما از قالیشویی خلاص شوید. در ادامه این پست، به طور کامل به این موضوع خواهیم پرداخت.

روش دوم: شستشو با دست

اگر روفرشی شما دارای لکه های مقاوم در برابر شستشو با ماشین لباسشویی است، بهتر است آن را با دست بشویید. برای این کار، یک تشت بزرگ را با آب سرد پر کرده و شوینده بدون آنزیم را به آن اضافه کنید. سپس، روفرشی را داخل تشت قرار داده و به آرامی آن را بشویید. در مرحله بعد، باید روفرشی را آب بکشید تا مواد شوینده از روی آن پاک شوند و پس از آب کشی باید روفرشی را خشک کنید. به دلیل مطمئن تر بودن شستشو با دست، خیلی از افراد این روش را ترجیح می دهند تا روفرشی تحت کنترل خودشان باشد و فشار کمتری به آن وارد شود.

روش سوم: خشکشویی

اگر روفرشی شما جنس حساسی دارد، خشکشویی می تواند به کمک شما بیاید؛ البته اگر خشکشویی اصول مربوطه را رعایت کند. خشکشویی از مواد و تجهیزات مخصوص برای شستشوی روفرشی استفاده می کند اما باید ظرفیت مشخصی برای این کار داشته باشد و به روفرشی کشدار به چشم یک پارچه ساده نگاه نکند که آن را در کنار سایر پارچه ها و به روش های ساده شستشو دهد. پیش از سپردن روفرشی به خشکشویی، حتما از صحت شستشو اطمینان حاصل نمایید.

دستورالعمل شستن روفرشی کشدار در منزل با ماشین لباسشویی

اگر روفرشی کشدار خود را از النافرش خریداری کرده اید، دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

– بهتر است روفرشی را در دمای کمتر از 30 درجه سانتی گراد در ماشین لباسشویی بشویید. اگر حرارت از 30 درجه بیشتر باشد ممکن است باعث کشیدگی پارچه و ایجاد منافذ بین بافت آن و در نتیجه کاهش کیفیت پارچه در هر بار شستشو شود. در نهایت، پس از چندین بار شستشو، عمر مفید پارچه رو به کاهش می رود. بنابراین حتما دمای شستشوی ماشین لباسشویی را کمتر از این میزان قرار دهید.

– بهترین ماده شستشو دهنده، مایع لباسشویی است اما اگر مایع لباسشویی در دسترس نبود می تونید از پودر لباسشویی کم آنزیم و یا بدون آنزیم استفاده نمایید. آنزیم زیاد موجب آسیب به بافت روفرشی کشدار می شود.

– نه تنها در روفرشی کشدار، بلکه در مواجهه با هر وسیله ای که از پارچه ساخته شده است، نباید از سفید کننده های با پایه اسید برای شستشو استفاده کنید چرا که این مواد می توانند باعث ایجاد لکه یا تغییر رنگ پارچه شوند و آسیبی به روفرشی کشدار می زنند که غیر قابل جبران است.

برای خشک کردن روفرشی کشدار پس از شستشو، حتما به نکات زیر توجه کنید:

  • نور مستقیم آفتاب ممنوع! به هیچ عنوان روفرشی را زیر نور مستقیم آفتاب خشک نکنید چرا که می تواند باعث سوختن الیاف روی سطح روفرشی شود و در کنار زبر شدن سطح روفرشی، ضربات ناشی از راه رفتن را نیز دیگر نمی تواند تحمل کند و رفته رفته عمر مفید روفرشی کاهش می یابد. رنگ پریدگی روفرشی نیز از اثرات خشک کردن با نور آفتاب است.
  • روفرشی را در یک محیط گرم و خشک و به دور از نور آفتاب خشک کنید. برای این کار اندکی صرف زمان نیاز است تا روفرشی کامل خشک شود.
  • هرگز پیش از خشک شدن کامل، روفرشی کشدار را روی فرش نیندازید زیرا رطوبت می تواند موجب رشد قارچ ها و بوی نامطبوع فرش شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت | ورود
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد