ست کردن روفرشی کشدار؛ روفرشی را با چه چیزی ست کنیم؟
ست کردن روفرشی کشدار با دکوراسیون

روفرشی کشدار یکی از پرکاربردترین انواع روفرشی است که عملا به لحاظ زیبایی به مانند فرش برای شما عمل می کند و به دلیل راحتی در استفاده و قابلیت شستشو، طرفداران زیادی دارد. ست کردن روفرشی کشدار با سایر اجزای دکوراسیون پذیرایی، اتاق خواب یا نشیمن علاوه بر زیبایی مزایای دیگری نظیر ایجاد هارمونی و هماهنگی بین اجزای محیط، ایجاد حس آرامش و حتی مواردی نظیر کوچک یا بزرگ نشان دادن فضا دارد. همراه النافرش باشید.

چرا ست کردن روفرشی کشدار با سایر اجزای خانه مهم است؟

ایجاد هماهنگی و هارمونی در دکوراسیون

ست کردن روفرشی کشدار با سایر اجزای دکوراسیون به ایجاد هماهنگی و هارمونی در فضای اتاق کمک می کند و این امر باعث می شود که فضای اتاق زیباتر و دلنشین‌ تر به نظر برسد. در واقع ست کردن حتی در موارد کوچک نیز منعکس کننده زیباتر بودن فضاست و دکوراسیون ست تر می تواند منزل شما را در نظر میهمان و خود شما جذاب جلوه دهد.

ایجاد حس آرامش و راحتی

استفاده از روفرشی کشدار با طرح و رنگ مناسب می تواند حس آرامش و راحتی را در فضای اتاق ایجاد کند. به عنوان مثال، استفاده از روفرشی کشدار با طرح های ساده و رنگ های ملایم، می تواند فضایی آرامش‌ بخش و دلنشین و روفرشی کشدار با طرح شلوغ و فانتزی فضایی گرم و صمیمی را به میهمان القا کند. در واقع اینکه روفرشی کشدار شما در هارمونی با سایر اجزای خانه چه حسی را به میهمان منتقل کند کاملا دست شماست و حس القا شده با ست بودن روفرشی کشدار دو چندان می شود.

بزرگتر نشان دادن فضا

ست کردن روفرشی کشدار با دکوراسیون منزل در بزرگ تر نشان دادن فضا نقش مهمی ایفا می کند. به طور کلی، استفاده از رنگ های روشن و طرح های ساده در فضاهای کوچک باعث می شود که فضا بزرگ تر و دلبازتر به نظر برسد. هر چه ست روفرشی کشدار به عنوان کف پوش خانه با سایر اجزا یکی باشد، فضا بزرگتر نشان داده می شود. اندازه روفرشی کشدار باید متناسب با اندازه اتاق باشد. اگر روفرشی کشدار خیلی بزرگ باشد، باعث می شود که فضا کوچکتر به نظر برسد و اگر روفرشی کشدار خیلی کوچک باشد، باعث می شود که فضا نامرتب و شلوغ به نظر برسد. بنابراین حتما برای ست شدن بهتر روفرشی کشدار و رسیدن به هدف القای فضای بیشتر، به اندازه روفرشی دقت کنید.

روفرشی را با چه اجزای دکوراسیون خانه ست کنیم؟

مهم ترین لوازم هر خانه که باید روفرشی کشدار را با آنها ست کرد عبارتند از:

مبلمان

ست کردن روفرشی کشدار با مبل

مبل از مهم ترین اجزای خانه است که بیشترین توجه را به خود جلب می کند. مهم ترین وسیله ای که باید روفرشی را با آن ست کرد همین مبلمان است؛ روفرشی باید با مبلمان ست شود تا فضایی هماهنگ و زیبا ایجاد شود. در واقع روفرشی به عنوان کف پوش و مبلمان به عنوان نشیمن میهمان باید هارمونی مناسبی با یکدیگر داشته باشند. برای ست کردن روفرشی با مبلمان می توان از روش های مختلفی استفاده کرد که ساده ترین روش، استفاده از روفرشی با رنگ و طرح مشابه با مبلمان است. روفرشی مانند رویه مبلمان وسیله ای از جنس پارچه است و ست کردن دکوراسیون در پارچه بسیار راحت و متداول است. البته ست کردن همواره به معنای طرح و رنگ مشابه نیست بلکه پارادوکس رنگ نیز گاهی به دکوراسیون شما هارمونی می دهد. به عنوان مثال، اگر مبلمان شما دارای رنگی خنثی است، می توانید از روفرشی با رنگی شاد و پر انرژی استفاده کنید. همچنین، اگر مبلمان شما دارای طرحی شلوغ است، می توانید از روفرشی با طرحی ساده استفاده کنید.

پرده

ست کردن روفرشی کشدار با پرده

پرده نیز یکی از اجزای مهم دکوراسیون داخلی است که می تواند تأثیر زیادی بر زیبایی فضای خانه داشته باشد. بنابراین، روفرشی باید با پرده نیز ست شود تا فضایی هماهنگ و زیبا ایجاد شود. همانطور که اشاره شد روفرشی کشدار کف پوش خانه است و باید با پرده به عنوان دیوار پوش بخشی از خانه ست شود. برای ست کردن روفرشی با پرده نیز می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. یکی از ساده ترین روش ها، استفاده از روفرشی با رنگ و طرح مشابه با پرده است. به عنوان مثال، اگر پرده شما دارای رنگی خنثی است، می توانید از روفرشی با رنگی خنثی و هارمونیک استفاده کنید. روش دیگر برای ست کردن روفرشی با پرده، استفاده از روفرشی با رنگ و طرح مکمل پرده است. به عنوان مثال، می توانید از روفرشی با رنگی متضاد با پرده استفاده کنید. این روش برای ایجاد فضایی متفاوت و خاص در خانه مناسب است.

رنگ یا کاغذ دیواری دیوار

ست کردن روفرشی کشدار؛ روفرشی را با چه چیزی ست کنیم؟

رنگ دیوار نیز می تواند تأثیر زیادی بر زیبایی فضای خانه داشته باشد. دیوار یک بعد خانه را تشکیل می دهد و با بعد دیگر که کف خانه است، باید هماهنگی مناسبی داشته باشد. عموما دیوارها رنگ کلیشه ای و خنثی دارند اما پیش می آید که یک دیوار یا بخشی از خانه رنگ و طرح متفاوتی داشته باشد؛ می توانید یا روفرشی کشدار را با کل دیوارها و یا با همان بخش متفاوت ست کنید تا زیبایی دوچندان را به خانه خود تقدیم کنید.

کابینت و دکوری

ست کردن روفرشی با طرح کابینت یا دکوری یکی از روش های ایجاد هماهنگی و زیبایی در دکوراسیون داخلی است. با ست کردن این دو عنصر، می توان فضایی هماهنگ و چشم نواز ایجاد کرد. عمولا دکوری و کابینت از جنس چوب یا سنگ است و در النافرش برای هر دو دکوراسیون چوبی و سنگی روفرشی کشدار ست دارد. روفرشی کشدار طرح سنگ فوق العاده زیباست و در ترکیب با دکوری و کابینت سنگی یکی از زیباترین فضاهای ممکن را رقم می زند که تا نبینید باورتان نمی شود.

نکات مهم هنگام ست کردن روفرشی کشدار با اجزای دکوراسیون خانه

  • به سبک دکوراسیون خانه توجه کنید: قبل از انتخاب روفرشی، سبک دکوراسیون خانه را در نظر بگیرید. اگر خانه شما دارای دکوراسیون کلاسیک است، بهتر است از روفرشی با طرح های ساده و رنگ های ملایم استفاده کنید. اگر خانه شما دارای دکوراسیون مدرن است، می توانید از روفرشی کشدار مدرن با طرح های هندسی و رنگ های شاد استفاده کنید.
  • به اندازه خانه توجه کنید: اندازه روفرشی باید متناسب با اندازه خانه باشد. اگر خانه شما کوچک است، بهتر است از روفرشی با طرح های ساده و رنگ های روشن استفاده کنید و اگر خانه شما بزرگ است، می توانید از روفرشی با طرح های شلوغ و رنگ های تیره استفاده کنید.
  • به نور خانه توجه کنید: رنگ روفرشی می تواند تأثیر زیادی بر نور خانه داشته باشد. اگر خانه شما دارای نور کم است، بهتر است از روفرشی با رنگ های روشن استفاده کنید. اگر خانه شما دارای نور زیاد است، می توانید از روفرشی با رنگ های تیره استفاده کنید.

موارد دیگری نیز وجود دارد که بهتر است پیش از خرید، از مشاوره رایگان النافرش استفاده نمایید تا با طراحی رایگان دکوراسیون منزل شما، بهترین روفرشی کشدار به شما پیشنهاد گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت | ورود
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد