راهنمای انتخاب رنگ روفرشی؛ روفرشی کشدار چه رنگی بخرم؟
انتخاب رنگ روفرشی کشدار

انتخاب رنگ یکی از مهم ترین تصمیماتی است که هنگام خرید روفرشی بخصوص روفرشی کشدار باید بگیرید. رنگ روفرشی می تواند تأثیر زیادی بر دکوراسیون داخلی خانه و همچنین بر روحیه و احساس شما بگذارد. رنگ روفرشی باید با دکوراسیون داخلی خانه شما مطابقت داشته باشد و کلاس کاری متفاوتی با ست دکوراسیون نداشته باشد. به عنوان مثال اگر دکوراسیون داخلی خانه شما مدرن است، بهتر است از رنگ های روشن و خنثی مانند سفید، خاکستری یا آبی استفاده کنید. معمولا زمانی از رنگ های گرم و تیره مانند قهوه ای، قرمز یا نارنجی استفاده می شود که دکوراسیون داخلی خانه به سبک سنتی است. همراه النافرش باشید.

رنگ روفرشی باید با روحیه و احساس شما و همچنین روحیه میهمانان منزل شما همراستا باشد. اگر به دنبال ایجاد فضایی آرامش بخش هستید، بهتر است از رنگ های ملایم مانند آبی یا سبز استفاده کنید و اگر به دنبال ایجاد فضایی پرانرژی هستید، بهتر است از رنگ های تند مانند قرمز یا نارنجی استفاده کنید. به همین منوال، انتخاب رنگ روندی است که عوامل زیادی را در خود دخیل می کند و هر عامل می تواند بر نوع رنگ و همچنین پررنگی و کمرنگی آن اثر گذار باشد. در نهایت شما باید رنگ انتخابی خود را با یکی از روفرشی های کشدار آماده النافرش منطبق دهید تا در کنار رنگ، بهترین طرح و نقشه را نیز در خانه خود داشته باشید. البته یادآور شویم که انتخاب رنگ روفرشی کاملا سلیقه ای است و شما باید رنگی را انتخاب کنید که از آن لذت می برید و با سبک سلیقه شخصی شما خوانایی دارد.

7 عامل از عوامل مهم در انتخاب رنگ روفرشی

1. دکوراسیون داخلی خانه

رنگ روفرشی باید با دکوراسیون داخلی خانه شما همخوانی داشته باشد. اگر دکوراسیون داخلی خانه شما مدرن است، بهتر است از رنگ های روشن و خنثی مانند سفید یا آبی و اگر دکوراسیون سنتی دارید می توانید از رنگ های گرم تر و شاد تر نظیر نارنجی استفاده کنید. رنگ های روشن و خنثی مانند آبی می توانند فضایی مدرن و مینیمالیستی ایجاد کنند و باعث می شوند فضای اتاق شما بزرگتر از حد واقعی خود به نظر برسد. رنگ های گرم و تیره مانند قهوه ای، قرمز یا نارنجی می توانند فضایی سنتی و گرم ایجاد کنند و برعکس رنگ های خنثی، می توانند باعث کوچک تر به نظر رسیدن اتاق شوند. البته این موضوع قانون نیست و بسیار به سایر اجزای دکوراسیون خانه شما نیز بستگی دارد.

در نهایت، انتخاب رنگ روفرشی باید با توجه به سبک دکوراسیون داخلی خانه شما انجام شود.

2. روحیه و احساس اهل منزل

رنگ روفرشی همچنین باید با روحیه و احساس اهل خانه سازگار باشد. اگر به دنبال ایجاد فضایی آرامش بخش هستید، بهتر است از رنگ های ملایم مانند آبی یا سبز و اگر به دنبال ایجاد فضایی شاد و مفرح هستید بهتر است از رنگ های تند مانند قرمز یا نارنجی استفاده کنید. رنگ های ملایم مانند آبی یا سبز می توانند باعث آرامش و کاهش استرس شوند و در نهایت فضایی آرام و دلنشین را برای شما به ارمغان می آورند.

رنگ های تند مانند قرمز یا نارنجی می توانند باعث افزایش انرژی و انگیزه شوند. رنگ های تند همچنین می توانند باعث ایجاد فضایی هیجان انگیز و با رنگ و تاب بالا شوند.

3. اندازه اتاق

اگر اتاق شما کوچک است، بهتر است از رنگ های روشن استفاده کنید تا محیط بزرگتر به نظر برسد و اگر اتاق شما بزرگ است و می خواهید فضای آن گرم تر و صمیمی تر به نظر برسد، می توانید از رنگ های تیره استفاده کنید. رنگ های روشن می توانند باعث ایجاد توهم بزرگ تر بودن فضای اتاق و همچنین روشن تر به نظر رسیدن اتاق شوند. رنگ های تیره می توانند باعث ایجاد توهم کوچک تر بودن فضای اتاق شوند و معمولا محیط را دلگیرتر از واقعیت خود نشان می دهند.

4. نور اتاق

اگر اتاق شما نور طبیعی زیادی دارد، می توانید از هر رنگی استفاده کنید اما اگر اتاق شما نور طبیعی کمی دارد، بهتر است از رنگ های روشن استفاده کنید تا اتاق روشن تر به نظر برسد. نور طبیعی می تواند باعث روشن تر به نظر رسیدن رنگ ها شود و بر یکدیگر اثر متقابل دارند؛ بنابراین رنگ تیره روفرشی، فضا را نیز تیره تر جلوه می دهد.

5. مبلمان و وسایل اتاق

رنگ روفرشی باید با رنگ مبلمان و وسایل اتاق شما مطابقت داشته باشد. اگر مبلمان و وسایل اتاق شما رنگ های روشن دارند، می توانید از رنگ های تیره برای روفرشی استفاده کنید و اگر مبلمان و وسایل اتاق شما رنگ های تیره دارند، می توانید از رنگ های روشن برای روفرشی استفاده کنید. در واقع ست کردن با اجزای خانه را می توانید در یک رنگ کردن و یا استفاده از رنگ متضاد نشان دهید. هماهنگی رنگ روفرشی با مبلمان و وسایل اتاق می تواند باعث ایجاد فضایی هماهنگ و زیبا شود.

6. رنگ مد روز

رنگ مد روز، رنگی است که در حال حاضر در میان مردم محبوب است. انتخاب رنگ روفرشی مطابق با رنگ مد روز می تواند باعث ایجاد فضایی مدرن و شیک شود و نشان می دهد دکوراسیون منزل شما همگام با مد روز دنیا حرکت می کند. البته، انتخاب رنگ مد روز همیشه بهترین گزینه نیست چرا که هر سبکی ممکن است یک روز از مد بیفتد! اگر به دنبال ایجاد فضایی ماندگار و کلاسیک هستید، بهتر است از رنگ های خنثی یا رنگ های اصلی استفاده کنید که همیشه روی مد هستند.

7. کم بودن یا زیاد بودن استفاده

اگر روفرشی شما در محیطی پرتردد قرار دارد و یا حیوان خانگی و بچه کوچک دارید، بهتر است از رنگ های تیره استفاده کنید چرا که رنگ های تیره کمتر کثیف می شوند و در صورت کثیف شدن نیز کمتر به چشم می آیند. اگر روفرشی شما در محیطی کم تردد قرار دارد و هیچ کدام از شرایط بالا هم وجود ندارد، می توانید از رنگ های روشن استفاده کنید. رنگ های روشن فضای اتاق را روشن تر می کنند و باعث ایجاد فضایی دلنشین می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت | ورود
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد