آموزش بافت پادری با کاموای ضخیم و قلاب و دومیل
بافت پادری

پادری‌های بافتنی از جمله وسایل تزئینی کاربردی هستند که نسبت به پادری های معمول موجود در بازار کارایی کمتری دارد اما زیبایی و جذابیت آن بیشتر است. بافت پادری با کاموای ضخیم علاوه بر زیبایی، دارای ویژگی های مثبت دیگری نیز می باشد که برخی از آنها را بررسی می کنیم؛ پادری های کاموایی و بافتنی گرم و نرم هستند و سرمای کف اتاق را به پای شما منتقل نمی کنند. این پادری ها همچنین دارای طرح‌ ها و رنگ‌ های متنوعی هستند که می‌توان با توجه به دکوراسیون منزل، آن‌ها را انتخاب کرد. در واقع هیچ رنگی به پادری کاموایی نه نگفته است! اگر نیاز به یک پادری پارچه ای دارید، پیشنهاد ما خرید پادری از النافرش است اما اگر به پادری کاموایی نیاز دارید، همراه ما باشید تا بافت آن را به شما آموزش دهیم.

مزایا و معایب بافتن پادری با کاموای ضخیم

از جمله مزایای بافتن پادری با کاموا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زیبایی و تنوع: پادری‌ های بافته شده با کاموا دارای طرح‌ ها و رنگ‌ های متنوعی هستند و می‌توان آن‌ ها را با دکوراسیون هر فضایی هماهنگ کرد. ضمنا شما می توانید هر طرحی که دلتان می خواهد را ببافید و نسبت به پادری های پارچه ای رنگ آمیزی بیشتری دارند
  • گرما و نرمی: پادری‌ های کاموایی گرم و نرم هستند و می‌توانند از پا در برابر سرما محافظت کنند. ماهیت کاموا گرم تر از پارچه است.
  • قابلیت شستشو: پادری های کاموایی را می‌توان با دست یا ماشین لباسشویی شستشو داد و اگر در دمای مناسب و با شرایط خاص شستشو شوند، آسیبی به آنها نمی رسد.

از جمله معایب این نوع پادری ها نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زمان‌ بر بودن: بافتن پادری با کاموا زمان‌ بر است و به مهارت و حوصله زیادی نیاز دارد. حتما بافتن لباس کاموایی توسط مادر خود با استفاده از قلاب و میل بافتنی را به خاطر دارید که چقدر زمان بر بود و ممکن بود که لباس بافته شده برای سال آینده کارایی داشته باشد!
  • هزینه: کاموا نسبت به سایر مواد اولیه گران‌ تر است و طیف قیمتی متنوع تری نیز دارد.
  • عدم امکان دستیابی به کاموای باکیفیت: اگر نتوانید کاموای خوب را تشخیص دهید، عملا محصولی که می بافتید عمر چندانی نخواهد داشت.
  • ظرافت کمتر: پادری‌ های کاموایی نرم هستند اما نه به اندازه پادری های پارچه ای.

موارد لازم برای بافت پادری با کاموا

  • کاموای ضخیم یا پوم پوم آماده
  • قلاب یا دومیل
  • میل بافتنی (اختیاری)
  • الگو یا طرح بافت
  • تور پلاستیکی
  • قیچی

روش گام به گام بافت پادری با کاموای ضخیم

روش اول: بافت پادری با تور و کاموا

مواد لازم

  • تور پلاستیکی (قابل تهیه از کاموا فروشی، بزازها و یا ابزارفروشی ها)
  • کاموا با رنگ‌های مختلف
  • قلاب
  • قیچی

مراحل بافت

ابتدا طرح دلخواه خود را بر روی تور انتقال دهید.

تور پلاستیکی کاموا پادری

کامواهای مورد نیاز با طرح ها و رنگ های مختلف را برای بافت انتخاب کنید و آن‌ها را به طول حدود 5 سانتی متر برش بزنید. یک تکه کاموا برداشته و آن را به شکل یک حلقه درآورید.

بافت پادری از کاموای ضخیم

حلقه کاموا را با کمک قلاب از لا به لای تور رد کنید. برای هر نقطه از طرح از رنگ مناسب استفاده کنید تا طرح شما به لحاظ تنوع رنگی زیبایی بالایی داشته باشد.

بافت پادری با کاموا

هر بخش از طرح را با استفاده از رنگ مربوط به آن ببافید و در نهایت دور دوزی کار را انجام دهید. بخش‌ های اضافی تور را برش و به طرف داخل تا بزنید تا با کمک نخ و سوزن پشت کار فیکس شود. با دوختن نواری ضخیم بر روی تور تا شده، تقریبا کار شما به پایان رسیده است.

پادری کاموایی

برای بافت این پادری بهتر است از کاموای تریکو استفاده کنید؛ کاموای تریکو نوعی کاموا است که از الیاف مصنوعی یا طبیعی تهیه و دارای بافتی ضخیم و نرم است. اندازه قلاب باید با ضخامت کاموا متناسب باشد و همچنین بهتر است از تور پلاستیکی با بافت درشت استفاده کنید تا بافت پادری راحت‌تر باشد. گاهی به این پادری به دلیل استفاده از تور پلاستیکی، پادری پلاستیکی نیز گفته می شود.

روش دوم: بافت پادری با پوم پوم

مواد لازم

  • کاموا با رنگ های مختلف و یا پوم پوم آماده
  • نخ
  • قیچی

مراحل بافت

آموزش بافت پادری با کاموای ضخیم و قلاب و دومیل

اگر پوم پوم آماده خریده اید که فبها اما اگر کاموا دارید و می خواهید پوم پوم بسازید، مقداری کاموا را به دور دو انگشت خود بپیچید؛ سپس یک تکه نخ از کاموای موردنظر را از لای دو انگشت خود رد کنید و قسمت مرکز کامواهای پیچانده را به دور انگشتان خود ببندید و بعد گره بزنید. کامواها را به آهستگی از درون انگشتان خود بیرون آورید و نخ کاموا را محکم گره بزنید تا باز نگردد. قسمت انتهایی گره زده شده را با کمک انگشتان خود بگیرید و با کمک دست دیگر خود دو سمت کاموا را با استفاده از قیچی برش بدهید.

بافت پادری از کاموا پوم پوم

سمت دیگر کاموا را نیز برش دهید تا یک توپ نامنظم بدست خواهید آورد. حال باید توپ خود را بیشتر گرد کنید و همین منوال را تا تعداد دلخواه خود ادامه دهید. پوم پوم‌ های آماده شده را باید یکی یکی بر روی سطحی از جنس گونی یا تور پلاستیکی قرار دهید؛ برای این کار از قسمت نخ کاموای مرکز پوم پوم استفاده کنید تا پوم پوم را به سطح موردنظر گره بزنید. پس از گره زنی تمامی پوم پوم ها، اکنون شما دارای یک پادری زیبا و شیک خواهید بود. برای وصل کردن پوم پوم‌ ها می‌توانید از چسب نیز استفاده کنید اما استفاده از چسب نیازمند بلد بودن قلق است.

آموزش بافت پادری با کاموای ضخیم و قلاب و دومیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت | ورود
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد