نشانه ها و ویژگی های یک روفرشی کشدار با کیفیت چیست؟

مجموعه های زیادی اقدام به تولید روفرشی کشدار کرده اند و یا محصولات تولید شده در سایز کشورها نظیر ترکیه و چین را به کشور وارد می کنند اما بحث روفرشی کشدار با کیفیت چیز دیگری است. هر روفرشی کشداری، بخصوص در بازار فعلی کشور از کیفیت بالایی برخوردار نیست و با ورود سایت ها و شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام به فروش محصولات، عملا امکان تشخیص روفرشی کشدار با کیفیت از بی کیفیت امری دشوار شده است. کمتر مجموعه ای مانند النافرش بازگشت بی قید و شرط محصول خریداری شده تا 7 روز را ضمانت می کنند تا محصول دریافتی را به طور کامل بررسی کنید اما اگر نمی دانید نشانه ها و ویژگی های یک روفرشی کشدار با کیفیت چیست، همراه النافرش باشید.

ویژگی های یک روفرشی کشدار با کیفیت و مرغوب

یک روفرشی کشدار با کیفیت باید دارای ویژگی های زیر باشد:

جنس پارچه مناسب

جنس روفرشی کشدار باید از پارچه ای باشد که در برابر سایش و پارگی مقاوم باشد. همچنین، باید از ضخامت مناسبی برخوردار باشد تا بتواند از فرش زیرین در برابر آسیب محافظت کند. متداول ترین پارچه ها برای تولید روفرشی کشدار عبارتند از:

  • پارچه مخمل شانل: این نوع روفرشی دارای بافتی نرم و لطیف است و از نظر زیبایی نیز بسیار جذاب است. همچنین در برابر سایش و پارگی مقاوم است و می تواند به خوبی از فرش زیرین محافظت کند. روفرشی های کشدار مجموعه النافرش از این پارچه تولید شده اند.
  • پارچه پلی استر: این نوع روفرشی نسبت به مخمل شانل ظرافت کمتری دارد، نسبتا ارزان قیمت است و از نظر دوام نیز در حد متوسط قرار دارد. در واقع این پارچه نسبت به مخمل شانل استحکام بالاتری دارد.
  • پارچه نایلون: این نوع روفرشی دارای بافتی محکم و مقاوم است و از نظر دوام نیز در حد بالایی قرار دارد.
  • پارچه ابریشم: اسم پارچه ابریشم که می آید، آدم ناخودآگاه یاد نرمی و زیبایی می افتد اما یاد گرانی نیز می افتد! روفرشی های ابریشمی نسبت به سایر پارچه ها بیشتر لیز می خورند و معمولا به دلیل قیمت بهتر نیز نازک تولید می شوند.

بافت مناسب روفرشی

یک روفرشی با کیفیت نه باید بافت ضخیمی داشته باشد و نه بافت نازکی؛ اگر بافت روفرشی ضخیم و با گره های بزرگتر باشد، امکان عبور مواد و مایعات از آن بیشتر است و استحکام کمتری نیز دارد. همچنین هر چه گره ها کوچکتر و بافت ریزتر و ظریف تر باشد، امکان کشیدگی در آن افزایش می یابد. باید حد اعتدال برای ظرافت بافت روفرشی رعایت شود.

ابعاد استاندارد روفرشی

اگر فرش چند سانتی متر از روفرشی بزرگتر باشد، روفرشی کشدار فرش را دچار کشیدگی می کند و در نتیجه گوشه های فرش بلند می شود و روفرشی کاملا برای شما غیر قابل استفاده می شود. اگر روفرشی کشدار 3 سانتی متر یا بیشتر از فرش بزرگتر باشد، چین و چروک روی روفرشی ایجاد می شود و عملا روفرشی خاصیت کشدار بودن خود را از دست می دهد. بنابراین در اینکه چه ابعادی را برای خرید انتخاب می کنید، در با کیفیت ماندن روفرشی کشدار شما تاثیرگذار است.

کشدوزی اصولی

کش دور روفرشی باید از جنس مرغوب و محکمی باشد تا بتواند روفرشی را به خوبی روی فرش زیرین ثابت نگه دارد. روفرشی ها باید با کش های مناسب و با کیفیت دوخته شوند تا به طور صحیح و محکم روی فرش قرار بگیرند. همچنین، در دوخت کش های گوشه باید دقت لازم را داشته باشید تا از جمع شدن و چروک شدن روفرشی در گوشه ها جلوگیری شود. با توجه به اندازه روفرشی، کش های ضخیم تر مناسب برای روفرشی های بزرگ و سنگین هستند. همچنین، با توجه به جنس روفرشی، کش های نوار مناسب برای روفرشی های با جنس نرم و لطیف هستند. در مطلبی به دور مفصل پیرامون کشدوزی روفرشی کشدار صحبت کرده ایم.

عدم پرز دهی و ضد حساسیت

پرز دهی یکی از مشکلات رایج روفرشی ها است. روفرشی کشدار نباید پرز دهد تا باعث کثیف شدن لباس ها و مبلمان شود. روفرشی های پرزدار همچنین می توانند باعث بروز مشکلات تنفسی در افراد حساس شوند. ضمنا روفرشی کشدار نباید باعث ایجاد حساسیت در افراد شود. این امر به خصوص برای افرادی که پوست حساسی دارند بسیار مهم است.

نخ نما نشدن روفرشی

نخ نما نشدن یکی از ویژگی های مهم یک روفرشی کشدار با کیفیت است. روفرشی کشدار نباید به مرور زمان و با استفاده مکرر، دچار نخ نما شدن شود. نخ نما شدن روفرشی کشدار باعث می شود که ظاهر روفرشی نامطلوب شود و زیبایی آن از بین برود. کیفیت مواد اولیه یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده نخ نما نشدن روفرشی کشدار است. روفرشی هایی که از مواد اولیه با کیفیت تولید می شوند، دارای الیاف محکم و متراکم هستند. این الیاف در برابر سایش و پارگی مقاوم هستند و کمتر دچار نخ نما شدن می شوند. طراحی و دوخت روفرشی نیز در نخ نما نشدن آن نقش دارد. روفرشی هایی که با بافت مناسب دوخته می شوند، استحکام بالاتری دارند.

قابلیت شستشوی آسان

روفرشی کشدار باید قابل شستشو در ماشین لباسشویی باشد و قابلیت شستشو یکی از نکاتی است که باعث افتراق روفرشی کشدار از روفرشی های معمولی می شود. همچنین باید از پارچه و چاپی ساخته شده باشد که در اثر شستشو دچار رنگ پریدگی یا تغییر شکل نشود. النافرش ضمانت عدم تغییر رنگ در اثر شستشو را بر روی محصولات تولیدی خود فعال نموده است.

ثبات رنگ روفرشی کشدار

ثبات رنگ یکی از ویژگی های مهم یک روفرشی کشدار با کیفیت است. روفرشی کشدار باید به گونه ای باشد که در اثر شستشو، استفاده مکرر یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید، دچار رنگ پریدگی یا تغییر رنگ نشود. کیفیت مواد اولیه، کیفیت چاپ و رعایت نکات شستشو در ثبات رنگ روفرشی کشدار مهم است. پیشتر پیرامون نحوه شستشوی روفرشی کشدار صحبت کرده ایم.

نرمی و لطافت روفرشی

نرمی و لطافت یکی از ویژگی های مهم یک روفرشی کشدار با کیفیت است. روفرشی کشدار باید به گونه ای باشد که هنگام راه رفتن یا نشستن روی آن احساس راحتی و آرامش داشته باشید. راحتی بیشتر هنگام راه رفتن یا نشستن روی آن، کاهش فشار روی مفاصل، پیشگیری از ایجاد حساسیت پوستی و احساس زیبایی بیشتر از جمله مزایایی است که نرمی و لطافت روفرشی برای شما به ارمغان می آورد.

انتخاب فروشگاه معتبر

انتخاب فروشنده معتبر تمام نگرانی های بالا را برطرف می کند. فروشنده معتبر، روفرشی کشداری را به شما ارائه می دهد که از کیفیت بالایی برخوردار باشد و دارای ویژگی های مورد نظر شما باشد. همچنین، فروشنده معتبر، خدمات پس از فروش مناسبی را به شما ارائه می دهد تا در صورت بروز هرگونه مشکل، بتوانید از خدمات آن بهره مند شوید. النافرش، اولین و تخصصی ترین فروشگاه محصولات روفرشی کشدار، فرشینه و پادری محصولات خود را تا هفت روز تحت ضمانت بی قید و شرط بازگشت وحه و کالا نگه می دارد. جهت خرید حضوری و یا آنلاین محصولات النافرش، کافیست با کارشناسان پشتیبانی فروشگاه مرکزی در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت | ورود
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد