قیمت شستن فرش 12 متری، 9 متری و 6 متری در قالیشویی + آپدیت 1402
قیمت شستن فرش قالیشویی

شستشوی فرش در قالیشویی یکی از انتخاب های رایج برای شستشو و تمیز کردن فرش‌ها است اما هزینه و قیمت شستن فرش در قالیشویی در سالهای اخیر به گونه ای رشد داشته و افزایش پیدا کرده است که شستن فرش را به یکی از دغدغه های خانواده ها نزدیک عید نوروز یا شستن دوره ای فرش بدل کرده است. قالیشویی‌ها با استفاده از دستگاه‌ها و مواد شوینده مخصوص، فرش‌ها را به طور کامل می‌شویند اما شستن فرش در قالیشویی معایب بیشماری دارد که قیمت بالای شستشو را هم اگر به آن اضافه کنید، هزینه دوچندانی را به افراد تحمیل می کند. اگر برایتان سوال است که قیمت شستن فرش 12 متری، 9 متری و 6 متری در قالیشویی چقدر است و آیا راهی وجود دارد که این هزینه ها کنترل شود یا خیر، همراه النافرش باشید.

قیمت شستن فرش در قالیشویی در سال 1402

طبق اعلام اتحادیه قالیشویان تهران، نرخنامه قیمت شستشوی فرش در سال 1402 به شرح زیر است:

  • فرش ماشینی:
    • شستشوی معمولی: 14300 تا 22200 تومان به ازای هر متر مربع
    • شستشوی اعلاء: 25700 تا 57000 تومان به ازای هر متر مربع
  • فرش دستباف:
    • شستشوی معمولی: 20500 تا 38000 تومان به ازای هر متر مربع
    • شستشوی اعلاء: 43000 تا 76000 تومان به ازای هر متر مربع

با توجه به نرخ‌های اعلام شده توسط اتحادیه قالیشویان تهران، میانگین هزینه شستن فرش برای فرش 12 متری، 9 متری و 6 متری به شرح زیر است:

ابعاد فرش نوع فرش شستشوی معمولی شستشوی اعلاء
12 متر مربع ماشینی 171600 تا 266400 تومان 430800 تا 794000 تومان
9 متر مربع ماشینی 128700 تا 198800 تومان 323100 تا 597600 تومان
6 متر مربع ماشینی 85800 تا 133200 تومان 215400 تا 430800 تومان
12 متر مربع دستبافت 246000 تا 456000 تومان 526000 تا 1146000 تومان
9 متر مربع دستبافت 185400 تا 327600 تومان 402800 تا 805600 تومان
6 متر مربع دستبافت 123000 تا 216000 تومان 263000 تا 526000 تومان

به هزینه های فوق، هزینه سرویس حمل و نقل فرش را نیز باید اضافه کنید. طبق اعلام اتحادیه قالیشویان تهران، هزینه حمل فرش در سال 1402 به شرح زیر است:

  • حمل فرش ماشینی: 47000 تومان به ازای هر سرویس + هر متر مربع 2700 تومان
  • حمل فرش دستباف: 47000 تومان به ازای هر سرویس + هر متر مربع 2700 تومان

مبالغ فوق می تواند به صورت توافقی نیز میان قالیشویی و مشتری تعیین گردد.

ما می دانیم، شما هم می دانید! معدود قالیشویی را پیدا می کنید که به نرخ نامه پایبند باشد و یا شستشوی معمولی را نیز در پلن های خود گنجانده باشد. بسیاری از افرادی که سابقه زیادی در شستن فرش با قالیشویی دارند عنوان کرده اند که اکثر قالیشویی ها به نرخ نامه عمل نمی کنند و قیمت اولیه آنها با قیمت پس از شستشو نیز فرق دارد. برخی دیگر می گویند که قالیشویی ها هزینه های اضافی مانند هزینه مواد شوینده و هزینه خشک کردن را به صورت جداگانه دریافت می کنند. پیشتر خبرگزاری فارس در گزارشی با عنوان “گرانفروشی قالیشویی ها در تهران” به این موضوع پرداخته و عنوان کرده که برخی از قالیشویی ها در تهران، قیمت های خود را تا 50 درصد بیشتر از نرخ اتحادیه دریافت می کنند.

عوامل موثر در تعیین قیمت شستن فرش در قالیشویی

قیمت شستن فرش در قالیشویی

قیمت شستن فرش در قالیشویی به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

اندازه فرش

هرچه اندازه و ابعاد فرش بزرگتر باشد، هزینه شستشو نیز بیشتر خواهد بود. فرش های 12 متری بیشترین هزینه را برای شستشو دارند و پس از آن 9 متری و 6 متری در رده های بعدی هستند.

نوع فرش

فرش‌های دستباف و ماشینی قیمت‌های متفاوتی دارند. امان از وقتی که بخواهید فرش دستبافت خود را به قالیشویی بدهید! حتی قیمت حمل این نوع فرش ها هم متفاوت است چه برسد که قیمت شستشو. گاها برای شستشوی فرش دستبافت، هزینه ای معادل 20 تا 50 درصد ارزش خود فرش را برای شستشو دریافت می کنند. البته که شستشوی فرش دستبافت سخت تر و نیازمند دقت بیشتری است اما نه به قیمتی که برخی قالیشویی ها حساب می کنند.

نوع شستشو و مواد شوینده

قالیشویی‌ها از روش‌های مختلفی برای شستشوی فرش استفاده می‌کنند. هزینه شستشوی فرش با استفاده از دستگاه‌های اتوماتیک بیشتر از شستشوی دستی است چرا که آسیب کمتری به فرش شما وارد می کنند. از طرفی شستشوی دستی فرش نیز به دلیل استفاده از نیروی انسانی هزینه بالایی را برای قالیشویی دارد و این روش نیز گاها به اندازه شستشوی اتوماتیک برای شما هزینه دارد. در مورد مواد شوینده نیز هر چه مواد استفاده شده بهتر باشد و به فرش آسیب کمتری برساند، هزینه بالاتری برای شما دارد. البته اگر قالیشویی ها از مواد خوب استفاده کنند و همه فرش ها را با یک مواد ثابت و به یک شیوه نشویند. در مطلبی جداگانه بهترین مواد شوینده برای شستن فرش را توضیح داده ایم که می توانید آن را مشاهده نمایید.

موقعیت جغرافیایی قالیشویی

قالیشویی‌های واقع در مناطق شهری و پر هزینه تر معمولا قیمت بیشتری نسبت به قالیشویی‌های واقع در مناطق پایین شهر دارند. به هر حال هزینه اداره یک قالیشویی در مناطق بالایی و بهتر شهر بیشتر است و این هزینه به خانواده ها نیز تحمیل می شود.

راهکارهای کاهش هزینه شستشوی فرش در قالیشویی

برای کاهش هزینه شستشوی فرش در قالیشویی، می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

شستشوی فرش‌ها در خانه

شستشوی فرش‌ها در منزل می‌تواند هزینه‌ها را کاهش دهد اما سبک زندگی ایرانیان نسبت به سالها و دهه های گذشته کاملا تغییر کرده و شستن فرش در خانه دیگر تقریبا انتخاب هیچ فرد و خانواده ای نیست. در کنار زحمت زیادی که دارد، کار را باید به کاردان بسپارید و از آسیب احتمالی فرش هنگام شستشو به دور باشید.

شستشوی فرش‌ها در فصل‌های کم‌تقاضا

در فصل‌های کم‌تقاضا، قالیشویی‌ها معمولا تخفیف‌هایی برای شستشوی فرش ارائه می‌دهند و هزینه کمتری را برای شستن فرش دریافت می کنند اما مگر فرش کثیف این موضوع را حالی‌اش می شود؟! تصور کنید فرش کثیفی دارد و یک میهمانی مهم در پیش دارید و یا خودتان از کثیفی فرش احساس بدی دارید و یا حتی نزدیک عید نوروز و یک مناسبت مهم است؛ مگر می شود تا فصل کم تقاضا صبر کرد؟

استفاده از قالیشویی‌های ارزان‌تر

البته اگر وجود داشته باشد و از مواد خوب هم استفاده کنند، با مقایسه قیمت‌های قالیشویی‌های مختلف، می‌توانید قالیشویی ارزان‌تری را پیدا کنید. توجه داشته باشید که هیچ ارزانی بی حکمت نیست و شاید نخواهید بخاطر چند ده هزار تومان هزینه کمتر فرش گرانبهای خود را در اختیار مواد و روش شستشوی غلط قرار دهید.

ما پیشتر به طور مفصل معایب شستن فرش در قالیشویی را توضیح داده ایم که حنما پیشنهاد می کنیم آن را مطالعه نمایید. واقعیت امر این است که شستن فرش در قالیشویی باید انتخاب آخر شما باشد و تنها در صورتی این روش را انتخاب کنید که راه قطعی عدم شستن فرش در خانه و قالیشویی را انتخاب نکرده باشید.

راه جایگزین و قطعی برای شستن فرش در قالیشویی یا خانه چیست؟

مفتخریم که به شما، روفرشی کشدار را معرفی نماییم. در این شرایط، خرید روفرشی کشدار می تواند یک راه حل مقرون به صرفه برای تمیز نگه داشتن فرش ها باشد. روفرشی کشدار به طور کامل فرش را می پوشاند و از آن در برابر آلودگی و کثیفی محافظت می کند و شما براحتی می توانید آن را هر زمان که بخواهید و به دفعات نامحدود به صورت دستی و یا در ماشین لباسشویی بشویید. گذشت زمانی که روفرشی از روی فرش جمع می شد و طرح یکنواخت و تکراری داشت؛ نسل جدید روفرشی ها تحت عنوان روفرشی کشدار دارای کش در سراسر روفرشی است که به دور فرش متصل شده و به هیچ عنوان از روی فرش جمع نمی شود، جاذب نسبی آب و مایعات است و بسیار نرم و لطیف است. در کنار اینها، ظاهر این روفرشی ها نیز کاملا مدرن است و کاملا شبیه و نزدیک به فرش است به طوری که به روفرشی طرح فرش نیز معروف است.

قیمت شستن فرش در قالیشویی

النافرش، فروشگاه تخصصی انواع روفرشی کشدار، فرشینه و پادری به صورت حضوری و آنلاین در خدمت شما مشتریان ارجمند است و بیش از 100 طرح متنوع روفرشی کشدار از طرح فرش و سنتی گرفته تا طرح های مدرن و اسپورت را در فروشگاه خود عرضه کرده است. روفرشی النا از بهترین پارچه بازار ایران تولید شده و ضمانت بی قید و شرط بازگشت وجه و کالا را به مشتریان خود اعطا می کند؛ از روفرشی کشدار 12 متری گرفته تا روفرشی کشدار 9 متری و 6 متری. جهت مشاوره رایگان و ثبت سفارش می توانید به صفحه روفرشی کشدار رفته و یا با شماره های تماس فروشگاه مرکزی تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت | ورود
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد